Cross-Domain & Sub-Domain Tracking

Cross-Domain & Sub-Domain Tracking

Har man to websites forbundet med links kan man med fordel opsætte cross-domain tracking. Med cross-domain tracking vil man kunne se, hvordan de besøgende opfører sig på tværs af de to websites.

Kontakt os nu

Eller læs mere om mulighederne med Cross Domain tracking herunder

Cross-Domain Tracking

Har man et website, som hedder www.eksempel.com, samt et website som hedder www.eksemplarer.dk, og disse to indeholder links til hinanden vil det være hensigtsmæssigt at opsætte cross-domain tracking. I dette eksempel forestiller vi os, at www.eksempel.com er et eCommerce site og www.eksemplarer.dk ikke er, men at der drives annoncering til begge sites. Hver gang der bliver drevet trafik ind til www.eksemplarer.dk og brugerne navigerer videre til www.eksempel.com, hvorefter de køber vil trafikkilden i Google Analytics tilskrives på følgende måde: eksemplarer.dk / referral. Til evaluering af markedsføringen vil man være meget interesseret i, hvilken kampagne der i sidste ende genererede de pågældende salg på det andet website og dette vil man kunne med cross-domain tracking. Med denne implementering kan man netop se, hvordan de besøgende i første omgang kom til et af de to websites og om de endte med at foretage en vigtig handling på det andet site.

Sub-Domain Tracking

Cross-domain tracking sker når det er to forskellige sider, som beskrevet for oven. Der kan dog også være tilfælde, hvor der skal implementeres såkaldt sub-domain tracking i stedet. Dette vil være i tilfælde, hvor man har et website med en underside. Det kan f.eks. være en blog. Så hvis man har websitet www.eksempel.com og har en blog til sitet som hedder blog.eksempel.com vil det være sub-domain tracking der skal implementeres. I dette tilfælde er eksempel.com det såkaldte root-domain. Hvis root-domain er ens for to sites skal sub-domain tracking opsættes.

Sub-Domain Tracking
Mål besøgendes adfærd på tværs af sites med samme root-domain.
Eksempel:
-www.eksempel.com
-blog.eksempel.com
-shop.eksempel.com
-karriere.eksempel.com

Cross-Domain Tracking
Mål besøgendes adfærd på tværs af sites med unikke root-domains.
Eksempel:
-www.eksempel.com
-www.eksemplarer.dk

Har du brug for hjælp til implementering af cross-domain eller sub-domain tracking? Kontakt os nedenfor.

Kontakt os i dag. Vi vil gerne høre fra dig og vender tilbage indenfor 24 timer.

    Det kan du forvente af os

    Hos Adgora hjælper vi virksomheder med deres online markedsføring. Vi er et kundeorienteret og nærværende online markedsføringsbureau, som
    sætter en ære i godt digitalt arbejde.

    På bureauet møder du Tobias og Jacob. To digitale nørder, med mange års erfaring indenfor faget. Det er os, som udvikler digitale strategier, opsætter kampagner og evaluerer på performance. Du kommunikerer direkte med os, hvor vi lytter til dine forretningsmål og behov. Vi evaluerer løbende dine kampagners performance og tilpasser aktiviteter i tæt dialog med dig.

    Det vigtigste for os er, at dine online marketing aktiviteter giver mening for netop din forretning. Vi sætter rammerne for et transparent og konstruktivt samarbejde, hvor data deles og dialog er i fokus.