Scroll Tracking

Scroll Tracking i Google Analytics

Scroll tracking er en måde til at se hvor langt ned ad siden de besøgende scroller. Det kan implementeres på alle sites, men plejer at være mest oplagt på sites uden et oplagt konverteringspunkt, såsom en blog.

Kontakt os nu

Eller læs mere om scroll tracking i Google Analytics her

Scroll tracking som konverteringsmål

Driver du en blog kan det give god indsigt, at måle på hvor langt de besøgende scroller. På denne måde kan der foretages analyser af, hvilke emner de besøgende finder mest interessant og dermed scroller længst ned ad siden for at læse. Scroll tracking kan implementeres med procentmæssige intervaller, det vil således være muligt at se hvor mange som f.eks. scrollede hhv. 25%, 50%, 75% og 100% ned ad siden.

I Google Analytics kan der opsættes en rapport, som viser titlen på siden og hvor langt de besøgende gennemsnitligt har scrollet ned ad siden. Ved hjælp af custom dimensions vil der også kunne måles på emnet af siderne, antallet af ord i artiklen og eventuelt forfatteren hvis der er tale om en side med gæstebloggere.

Element Visibility i Google Analytics

Som alternativ til scroll tracking kan der bruges element visibility. Med dette kan der måles på hver gang et bestemt element bliver synligt for den besøgende. Hvis der er det samme element i bunden på alle blog artikler kan element visibility med fordel implementeres.

Kontakt os i dag. Vi vil gerne høre fra dig og vender tilbage indenfor 24 timer.

Det kan du forvente af os

Hos Adgora hjælper vi virksomheder med deres online markedsføring. Vi er et kundeorienteret og nærværende online markedsføringsbureau, som sætter en ære i godt digitalt arbejde.

På bureauet møder du Tobias og Jacob. To digitale nørder, med mange års erfaring indenfor faget. Det er os, som udvikler digitale strategier, opsætter kampagner og evaluerer på performance. Du kommunikerer direkte med os, hvor vi lytter til dine forretningsmål og behov. Vi evaluerer løbende dine kampagners performance og tilpasser aktiviteter i tæt dialog med dig.

Det vigtigste for os er, at dine online marketing aktiviteter giver mening for netop din forretning. Vi sætter rammerne for et transparent og konstruktivt samarbejde, hvor data deles og dialog er i fokus.