Sådan fik Arca mere ud af deres annoncekroner og sikrede en profitabel skalering

Arca

Services
Tracking & analytics, Google Ads, Meta Ads og digital strategi
Website
arca.dk

Om Arca

Arca er med over 20 træningscentre Danmarks største udbyder af holdtræning af meget høj kvalitet med fokus på en bedre og sjovere træning, end dem man kan finde i et gængs fitnesscenter.

Sådan fik Arca mere ud af deres annoncekroner og sikrede en profitabel skalering

I et marked med mange store konkurrenter med dybe lommer, var det vigtigt for Arcas vækstplaner at sikre, at deres eksisterende annoncebudget blev brugt bedst muligt. Derudover ønskede Arca en digital strategi som kunne understøtte deres ønske om en profitabel og kontrolleret skalering, af deres forretning.

For at opnå Arcas mål satte vi fokus på:

  • Forbedret datagrundlag: Opsætte præcise tracking og konverteringspunkter på Arcas hjememside igennem Google Tag Manager, og sikre en korrekt attribuering til Google Analytics
  • Ny effektiv annoncestruktur: Målsætningen med den nye annoncestruktur skulle være at anvende hver enkelt annoncekroner bedst muligt. Det gjorde vi ved at fordele budgettet på de forskellige annonceplatforme så effektivt som muligt, og derudover teste hvilke kreativer, som performer bedst. 
  • Kontinuerlig optimering og skalering af annoncebudget: Med det nye forbedrede datagrundlag og annoncestruktur var vejen banet for en skalering af Arcas annoncebudget.

I dag samarbejder vi fortsat med Arca og hjælper dem med deres vækstrejse. Og fremtiden ser lys ud, for i takt med at datagrundlaget kun bliver større og større, kan vi løbende sikre en profitabel skalering af Arcas annoncekroner.