Feed optimering

Optimering af produktfeeds – feed management

Få det optimale ud af dine annoncekroner med opdaterede pris- og produktdata.

Sender du de rigtige oplysninger om dine produkter til dine vigtigste afsætningskanaler, eks. Google Shopping, Facebook eller Instagram? Hvis ikke er der en stor risiko for, at du går glip af vigtige visninger, klik og i sidste ende salg.

Kontakt os nu

Eller læs mere om optimering af produktfeeds herunder

Hvorfor arbejde med feed optimering?

Feed optimering er disciplinen, der sikrer dig, at du altid har de rigtige produkter, priser og lagerstatus på dine annoncer. Har du eksempelvis nogensinde klikket på en Google Shopping annonce hvor produktet fremstod med en pris, og så mødt en helt anden på hjemmesiden? Eller klikket ind på et produkt, som tilsyneladende skulle være på lager, men var udsolgt? Så er det gode eksempler på uopdaterede produktfeeds, der skaber en dårlig kundeoplevelse og koster dig som annoncør dyrt.

Med et opdateret produktfeed af høj kvalitet sikrer du dig høj eksponering af dine annoncer, som giver lavere klikpriser og højere konverteringsrater.


Hvad er et produktfeed?

Et produktfeed er en fil, der indeholder oplysninger om dine produkter. Det kan eksempelvis være priser og lagerstatus, men også hvilken URL dit billede er lagret på og hvor på din hjemmeside man kan købe produktet. Oftest udskrives produktfeeds i et XML eller CSV format og opdateres automatisk gennem din hjemmeside i et fast interval. Det kan være hver time, dag eller en gang om ugen.

Hvad er et feed management tool?

Et feed management tool er et værktøj som man sender sit eller sine basisfeeds til før et endeligt feed indlæses hos annonceplatformen, eks. Google, Amazon eller Facebook.

Hvad er et basisfeed og hvor finder jeg det?

Et basisfeed er det eller de ubehandlede produktfeeds, som du kan udskrive fra din webshop. Basisfeeds konstrueres enten automatisk eller skal opsættes gennem et modul.

Hvorfor bruge et feed management tool?

Gennem et feed management tool kan vi tilføje manglende produktdata, ændre billeder eller titler, tilføje beskrivelser og meget mere. På denne måde sikrer du et produktfeed af høj kvalitet, som kan sendes videre til annonceplatformene, eks. Google Shopping, Amazon, Facebook, PriceRunner, mv. Det kan også være at man i nogle tilfælde ønsker at sende forskellige produktoplysninger til de enkelte platforme, det kunne være billeder med baggrund til Facebook og billeder uden baggrund til Google, så kan dette lade sig gøre ved at tilpasse sine feeds igennem et feed management tool.

Typer af produktfeeds

Der findes mange typer af produktfeeds. De mest gængse er produktfeeds til:

– Google Shopping produktfeed
– Facebook / Instagram produktfeed
– Pricerunner produktfeed
– Amazon produktfeed
– Vivino produktfeed

Eksempler på annoncer drevet af produktfeeds

Google Shopping annoncer

Facebook Dynamic Product Ads

Adgora er Wakeupdata Partner:

“Adgora knows the importance of well-structured product feeds for ecommerce success. That’s why they are a Wakeupdata-partner, giving you the opportunity to optimize your product listings by populating them with missing information and optimizing factors like images and pricing.

WakeupData has a mission to help online businesses automate, optimize, and strengthen product feeds through effective data integrations – without having to involve developers at any stage in the process.“

Kontakt os i dag. Vi vil gerne høre fra dig og vender tilbage indenfor 24 timer.

Det kan du forvente af os

Hos Adgora hjælper vi virksomheder med deres online markedsføring. Vi er et kundeorienteret og nærværende online markedsføringsbureau, som sætter en ære i godt digitalt arbejde.

På bureauet møder du Tobias og Jacob. To digitale nørder, med mange års erfaring indenfor faget. Det er os, som udvikler digitale strategier, opsætter kampagner og evaluerer på performance. Du kommunikerer direkte med os, hvor vi lytter til dine forretningsmål og behov. Vi evaluerer løbende dine kampagners performance og tilpasser aktiviteter i tæt dialog med dig.

Det vigtigste for os er, at dine online marketing aktiviteter giver mening for netop din forretning. Vi sætter rammerne for et transparent og konstruktivt samarbejde, hvor data deles og dialog er i fokus.