Google søgeannoncering (search)
Paid Search
Google Ads søgeannoncering
Google søgeannoncering (Google Ads tidligere Google Adwords) også kaldet Google search er den mest klassiske af de forskellige Google annoncerings-discipliner. Her angiver man de søgeord man ønsker at blive fundet på af Google. Google søgeannoncering fremgår i Googles SERP (Search Engine Result Page) sammen med øvrige søgeresultater.
Google search (tekstannoncer)
Mange forveksler Google søgeannoncering med SEO (søgemaskineoptimering), men man kan altid kende et Google Ads resultat ved at Google angiver om det er en annonce.
Synergier mellem Google Ads og SEO
Der er store synergier mellem SEO, søgemaskineoptimering og Google annoncering, da et af kriterierne for at få en god annonce er et højt kvalitets resultat af ens annonce, der blandt andet afhænger af den landingsside, som brugeren møder, når man klikker på en Google annonce. Det er derfor svært, at lave gode Google annoncer hvis ens hjemmesides landingsside ikke har tilstrækkelig med informationer omkring det annoncerede.
Forskel mellem Google Ads og SEO
En af de store forskelle mellem organiske resultater og Google søgeannoncer er at man med Google annoncering opnår visninger med det samme, mens det oftest kan tage længere tid at opnå visninger på organiske søgeord.Google indekserer nemlig løbende hjemmesider og deres landingssider, ved denne indeksering, som er en løbende proces, afgør Google hvilken position man skal tildeles i søgeresultaterne. Med Google annoncering foregår tildelingen af annoncepladser ud fra en live auktion, som blandt andet tager højde for i) kvaliteten af ens annonce ii) kvaliteten af ens landingsside & iii) ens bud i auktionen.Ud fra disse variable tildeler Google en placeringer, og du kan derfor i løbet af en dag opleve at du flyttes rundt mellem de øverste placeringerne. Det er et løbende arbejde at optimere de tre variable for at opnå et højt kvalitetsresultat og det rigtige bud, der sikrer levering af annoncer med høj kvalitet på det rigtige tidspunkt til den rigtige bruger.Google search er også et oplagt sted at teste budskaber og unikke propositions, da man her får live brugerdata, der kan handles på baggrund af.
Effektiv Pay Per Click (PPC) marketing
Google Search fungerer som såkaldt Pay-Per Click (PPC), hvor man kun betaler pr. klik. På den måde er man “sikker” på at få noget ud af sin markedsføring, da det kun er aktive brugere, som klikker på ens annoncer man betaler for. Du betaler altså kun for det du bruger. Samtidig er Google Ads søgeannoncering såkaldt pull marketing, altså marketing drevet af brugernes efterspørgsel, hvorfor vi oftest ser at denne form for marketing er den med højest performance blandt et firmas marketingkanaler.
Indsigt i markedet og konkurrenter
Med Google annoncer får man ikke blot meget ud af sine annoncekroner ved kun at betale for sit aktuelle forbrug. Man får også viden om markedet og sine konkurrenter. En populær rapport er “auktions indsigt”, der fortæller hvor meget man overlapper med sine konkurrenter. På den måde får man indsigt i hvilke områder af ens forretning, som konkurrenter også fokuserer på og investerer i.
Har du brug for en gennemgang af din Google konto? Så kontakt os endelig for en uforpligtende gennemgang og tilbud på drift af din Google annoncering.
Google Ads søgeannoncering
Google søgeannoncering (Google Ads tidligere Google Adwords) også kaldet Google search er den mest klassiske af de forskellige Google annoncerings-discipliner. Her angiver man de søgeord man ønsker at blive fundet på af Google. Google søgeannoncering fremgår i Googles SERP (Search Engine Result Page) sammen med øvrige søgeresultater.
Google search (tekstannoncer)
Mange forveksler Google søgeannoncering med SEO (søgemaskineoptimering), men man kan altid kende et Google Ads resultat ved at Google angiver om det er en annonce.
Synergier mellem Google Ads og SEO
Der er store synergier mellem SEO, søgemaskineoptimering og Google annoncering, da et af kriterierne for at få en god annonce er et højt kvalitets resultat af ens annonce, der blandt andet afhænger af den landingsside, som brugeren møder, når man klikker på en Google annonce. Det er derfor svært, at lave gode Google annoncer hvis ens hjemmesides landingsside ikke har tilstrækkelig med informationer omkring det annoncerede.
Forskel mellem Google Ads og SEO
En af de store forskelle mellem organiske resultater og Google søgeannoncer er at man med Google annoncering opnår visninger med det samme, mens det oftest kan tage længere tid at opnå visninger på organiske søgeord.Google indekserer nemlig løbende hjemmesider og deres landingssider, ved denne indeksering, som er en løbende proces, afgør Google hvilken position man skal tildeles i søgeresultaterne. Med Google annoncering foregår tildelingen af annoncepladser ud fra en live auktion, som blandt andet tager højde for i) kvaliteten af ens annonce ii) kvaliteten af ens landingsside & iii) ens bud i auktionen.Ud fra disse variable tildeler Google en placeringer, og du kan derfor i løbet af en dag opleve at du flyttes rundt mellem de øverste placeringerne. Det er et løbende arbejde at optimere de tre variable for at opnå et højt kvalitetsresultat og det rigtige bud, der sikrer levering af annoncer med høj kvalitet på det rigtige tidspunkt til den rigtige bruger.Google search er også et oplagt sted at teste budskaber og unikke propositions, da man her får live brugerdata, der kan handles på baggrund af.
Effektiv Pay Per Click (PPC) marketing
Google Search fungerer som såkaldt Pay-Per Click (PPC), hvor man kun betaler pr. klik. På den måde er man “sikker” på at få noget ud af sin markedsføring, da det kun er aktive brugere, som klikker på ens annoncer man betaler for. Du betaler altså kun for det du bruger. Samtidig er Google Ads søgeannoncering såkaldt pull marketing, altså marketing drevet af brugernes efterspørgsel, hvorfor vi oftest ser at denne form for marketing er den med højest performance blandt et firmas marketingkanaler.
Indsigt i markedet og konkurrenter
Med Google annoncer får man ikke blot meget ud af sine annoncekroner ved kun at betale for sit aktuelle forbrug. Man får også viden om markedet og sine konkurrenter. En populær rapport er “auktions indsigt”, der fortæller hvor meget man overlapper med sine konkurrenter. På den måde får man indsigt i hvilke områder af ens forretning, som konkurrenter også fokuserer på og investerer i.
Har du brug for en gennemgang af din Google konto? Så kontakt os endelig for en uforpligtende gennemgang og tilbud på drift af din Google annoncering.